Kakeoppskrift

#0 - June 7, 2007, 10:37 a.m.
Blizzard Post
Først tar du 2 egg knuser de i en bolle, deretter tar du ett par spiseskjeer med sukker kommer egentlig ann på hvor søt du vil ha kaken, iallefall, kok opp smør ca 100 gram er mer enn nok.
etter det må du ta og whispe eggedosisen. whisp det til det er skikkelig flytende.
Ok, nå må du tilsette mel, ta nok mel til at eggedosisen og melet blir blandet til å kunne forme en slags deig som ligner på pizzabun i tidlige fase.
tilsett også smøret mens du blanner melet m eggedosisen, tilsett 1 pose med tørr gjær, og gjerne mer mel om det trengs, etter det ta en kjevle og lag en rund form, ca 2-4 cm høy hvor bred spiller ikke så mye rolle egentlig.

ta på ovnen på 160 grader, så lager du det som skal være oppå, ok dette er mest avhengig av hva DU liker som person, personlig foretrekker jeg det med en liten touch med en spesiel glasur, jeg pleier å bruke melis vann og den osten som er på den tåpelige reklamen med de englene oppi himmelen.
Bland substansen og stryk sitt den i kjøleskapet. Nå skulle ovnen været oppvarmet og klar for å sette inni kaken.
Ha kaken inni ovnen i omkring 15-20 min, kommer an på hvor godt stekt du vil ha den, jeg foreslår også å tilsette rosiner inni kaken mens du kjevler den smaker mye bedre, men men tilbake til ovnen.
La oss si 15 min har gått, ta kaken utav ovnen OG IKKE glem det, greit nok du var opptatt med å game wow men det er værdt å ta pause fra gankingen i 5 min får å fikse den deilige kaken så du også ikke brenner ned huset hvilket jeg personlig har vært VELDIG nært med å gjøre ett par ganger.
Ok ta kaken ut la den kjøle i rundt 30 min, la små lag med substansen du vil tilsette på, tilsett gjerne flere lag. Nå skjærer du opp kaken og sitter den så i kjøleskapet så glasuren kan få størkne skikkelig.
Nå kan du invitere venner over på kake og te.
Jeg foreslår personlig russian grey, en utsøkt te til kake.
ha litt fløte i teen så blir den ekstra catchy!
Nå gjenstår bare å si lykke til og husk KOS deg mens du baker.



Takk til Healbewtplx * < Nauseum > * Ragnaros


Eventuelle spørsmål kan bli stilt på følgende adresse:
reloadmetallica@hotmail.com
#8 - June 7, 2007, 2:11 p.m.
Blizzard Post
Cake recipes do not belong on the Raid & Dungeons forum. And please only use English.